...

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

NEVÜ Derslik Sistemi'ne Verilerin Aktarılma Süreci
16/09/2022

Üniversitemizde uzaktan eğitim yöntemiyle verilen dersler için kullanılan NEVÜ Derslik Sistemi'ne verilerin aktarımı Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (UBS) üzerinden ders kayıt ve onay sürecinin bitmesi ile yapılmaktadır. Veri aktarımı ile UBS üzerinde tanımlanan ders, şube, öğretim elemanı görevlendirilmesi vb. tüm yapı NEVÜ Derslik Sistemi'ne aktarılmaktadır.

Sürecin sağlıklı bir şekilde tamamlanabilmesi için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

  • UBS üzerinde tanımlanan yapı aynen NEVÜ Derslik Sistemi’ne aktarılmaktadır. Aktarım öncesinde UBS içerisinde ders ve şube oluşturulması, derslere öğretim elemanı görevlendirilmesi, öğrenci ders kayıtlarının onaylanması gibi işlemlerin tamamlanması gerekmektedir. Akademik danışmanlar tarafından öğrenci ders kayıt onaylarının geciktirilmemesi veri aktarım süreci için önemlidir.
  • Göreve yeni başlayan veya Üniversitemiz dışından ders için görevlendirilen öğretim elemanları için UBS kullanıcı hesabı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından oluşturulduktan sonra ilgili bölüm başkanlıkları tarafından UBS’de derslere öğretim elemanının görevlendirilmesi gerekmektedir. Bu işlem yapıldıktan sonra veri aktarımı ile NEVÜ Derslik Sistemi’nde kullanıcıların oluşturulması ve ilgili derslere tanımlamalarının yapılması gerçekleşmektedir.
  • Bir dersin birden fazla öğretim elemanı tarafından verilmesi veya araştırma görevlilerinin derse yardımcı olarak eklenmesi durumunun bölüm yönetim kurulu kararı ile belirlenmesi ve kararın NUZEM’e EBYS üzerinden gönderilmesi gerekmektedir.
  • Veri aktarım işlemi eş zamanlı değildir. Yani UBS’de yapılan değişiklikler aynı anda NEVÜ Derslik Sistemi’nde güncellenmemektedir. Aktarım işlemi yapıldıktan sonra UBS içerisinde yapılan ders kaydının onaylanması, ders/şube/öğretim elemanı görevlendirme değişikliği vb. işlemler bir sonraki aktarım işleminde güncellenmektedir.
  • Üniversiteye yeni yerleşip ders kaydı yapmayan öğrenciler NEVÜ Derslik Sistemi’ne aktarılmamaktadır. Daha önce aktarımı yapılmış olup ders kaydı yapmayan veya ders kaydı onaylanmayan öğrencilerin dersleri NEVÜ Derslik içerisinde tanımlanmamaktadır. Bu durumda olan öğrencilerin UBS içerisindeki işlemlerin tamamlanmasının ardından bir sonraki aktarımda güncellemesi gerçekleşmektedir. Sisteme giremeyen veya dersleri görünmeyen öğrencilerin öncelikle UBS tarafındaki ders kayıt durumlarının kontrol edilmesi gerekmektedir.
  • Veri aktarımından sonra UBS’de öğretim elemanı ataması kaldırılmış olan dersler, NEVÜ Derslik Sistemi içerisinde öğretim elemanının materyal paylaşmış olma ihtimaline karşı otomatik olarak kaldırılmamaktadır. İçerisinde öğrenci bulunmayan derslerin NEVÜ Derslik Sistemi içerisinde öğretim elemanının üzerinde görünmesi durumunda öncelikle UBS tarafındaki ilgili dersin görevlendirme durumunun kontrol edilmesi gerekmektedir. UBS’den dersin öğretim elemanı ataması kaldırıldıktan sonra https://destek.nevsehir.edu.tr adresindeki Destek Sistemi’nden bildirilmesi ile gerekli düzenlemeler NUZEM tarafından yapılacaktır.

Uzaktan eğitim ile ilgili destek taleplerinizi https://destek.nevsehir.edu.tr adresinde bulunan Uzaktan Eğitim Destek Sistemi üzerinden 7/24 yazılı olarak iletebilirsiniz.

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi,
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü